Održana je prva Studentska ljetna škola Hrvatskog psihološkog društva u Zadru

Održana je prva Studentska ljetna škola Hrvatskog psihološkog društva u Zadru
U razdoblju od 22. do 25. kolovoza 2018. održana je prva Studentska ljetna škola HPD-a. Studentska ljetna škola HPD-a je projekt koji je pokrenut unutar Studentske sekcije HPD-a Psihomnia s ciljem umrežavanja studenata psihologije na području RH, osnaživanja istraživačkog duha, spoznaje novih informacija te time svime jačanje psihologije kao znanosti i njena popularizacija.
Zamisao organizatora ovog projekta bila je izrada istraživanja vezanih za jednu unaprijed određenu krovnu temu te osim toga, i slušanje predavanja te sudjelovanje na radionicama koje su povezane sa samom krovnom temom.

Tako je za prvu Studentsku ljetnu školu HPD-a bila odabrana krovna tema Kvaliteta života kroz životni vijek - izazovi i preporuke. Orijentirajući se na pozitivne aspekte ljudskog ponašanja, polaznici Studentske ljetne škole tijekom četiri dana imali su priliku slušati raznolika predavanja kroz koja su im se nastojala približiti pozitivna psihologija.

Prvi dan ljetne škole polaznicima je Gordana Kamenečki predstavila rad Hrvatske psihološke komore, tijela koje nadzire rad psihologa i služi poboljšanju pružanja kvalitete usluge psihologa u Hrvatskoj te očuvanja integriteta psihologije kao znanosti.
Nakon toga dr. sc Vladimir Takšić je na svom predavanju o emocionalnoj inteligenciji pojasnio što je zapravo emocionalna inteligencija, koliko je ona zapravo važna u ljudskom životu te na koji način je mjeriti u istraživanjima.
Prvi dan ljetne škole završio je s radionicom geštalt psihoterapeutkinje Margarete Mesić “Kako izaći na kraj s teškim osobama” koja je dala uvid polaznicima u to što nas to smeta kod drugih, no također što je to u nama zbog čega nam drugi smetaju i zbog čega smo mi ponekad sami teške osobe.

Drugi dan ljetne škole započeo je predavanjem o “prijateljstvu s povlasticama”. Dr. sc. Jelena Ombla predstavila je u svom predavanju odnos između kućnog ljubimca i vlasnika te kako on djeluje na dobrobit samog čovjeka i zašto čovjek profitira od tog odnosa.
Nakon predavanja održana je radionica “Kako ostvariti cilj koji želiš” gdje je kroz period od 2 sata polaznicima geštalt psihoterapeutkinja Marina Nekić dala korisne savjete i tehnike kako si pokušati posložiti život, što radimo krivo u postavljanju ciljeva te kako održati to ponašanje.

Naoružani s novim informacijama, polaznici su nakon kratke stanke krenuli predstavljati istraživačke nacrte za svoja istraživanja. Od 17 polaznika ljetne škole izrodilo se 7 tematski različitih istraživanja povezanih s pozitivnom psihologijom. Mnoga od ovih istraživanja nisu još bila provođena na području Hrvatske te su neki od konstrukata koje polaznici namjeravaju istražiti relativno novi.
Među istraživačkim temama istraživat će se tema Poziva u zanimanju profesora, odnosno kako percipiranje i življenje poziva utječe na dobrobit profesora u Hrvatskoj. Budući da percipiranje poziva nije isto što i življenje poziva pretpostavka je da pojedinci koji uistinu žive svoj poziv, odnosno ispunjava ih to što rade posao profesora i uživaju u tom poslu maksimalno također su zadovoljniji svojim životom i poslom.

Povezanost dimenzija gej identiteta s dimenzijama psihološke dobrobiti ovisno o stupnju outanosti LGB osoba je još jedna tema koja će biti istražena kao dio ove priče. Neke od pretpostavki ovog istraživanja su da pojedinci koji postižu više rezultate na skali outanosti postižu više rezultate na skali pozitivnog gej identiteta te također pojedinci koji postižu više rezultate na subskalama autentičnosti, socijalne pravde, intimnosti i LGB zajednice postižu više rezultate na skali psihološke dobrobiti.
Osim ovih tema koje, kao što je prije rečeno, nisu još dosad bile istraživane na području RH, istraživat će se:
Povezanost između korištenja Instagrama, socijalne komparacije, broja stranaca koje osoba prati i samoprihvaćanja;
Stilovi humora kao medijacijski odnos između samoevaluacije i psihološke dobrobiti;
Odnos između perfekcionizma, lokusa kontrole, radne angažiranosti i zadovoljstva poslom;
Kvaliteta života majki i trudnica adolescentne dobi;
Povezanost zadovoljstva poslom i upotrebe principa igre s radnim učinkom.

Predzadnji dan ljetne škole poslužio je za približavanje različitim metodološkim čimbenicima istraživanja kvalitete života. Predavanje dr. sc. Zvjezdana Penezića “Možemo li mjeriti dobar život - metodološki izazovi istraživanja u pozitivnoj psihologiji” povelo je polaznike u raspravu što zapravo mjerimo s različitim skalama koje su predviđene za mjerenje kvalitete života, je li bolje koristiti objektivne ili subjektivne mjere i koliko su one pouzdane. Nakon predavanja polaznici su imali priliku prodiskutirati o slabostima i prednostima vlastitih istraživačkih nacrta te kako ih poboljšati uz savjet profesora Penezića.

Nakon kratke stanke uslijedila je radionica koja je polaznike upoznala sa psihodramom. “Strah od javnog nastupa - ili Kako vidim da me drugi vide” radionica je po kojoj će ova ljetna škola uistinu ostati u sjećanju dragih polaznika. Psihoterapeutkinja i profesorica psihologije Ana Uranija usmjerila je polaznike na spoznaju kako čovjek nije izolirana jedinka, već je on oblikovan kroz različite interpersonalne odnose te se “ogleda” u očima drugih i prema tome stvara vlastite vrijednosti. Nedostaci u tim odnosima ponekad mogu poljuljati povjerenje u sebe i druge što stvara plodno tlo za različite strahove, među kojima je i strah od javnog nastupa.
Nakon kratke stanke uslijedila je opet istraživačka sekcija gdje su polaznici nastavili prepravljati svoje istraživačke nacrte i družiti se.

Zadnji dan ljetne škole održana je radionica čiji je cilj bio opustiti polaznike kako bi se slegle sve emocije i dojmovi prije rastanka. Psihoterepautkinja Katica Burić Ćenan održala je radionicu “Terapija glazbom - efekti i ishodi” gdje su polaznici imali priliku elaborirati svoju povezanost s glazbom u svakodnevici, što glazba za njih predstavlja i kako ona utječe na njih. Katica Burić Ćenan obrazložila je polaznicima koja vrsta glazbe, specifičnije koje frekvencije utječu na čovjeka na određeni način te zašto je to tako.

Osim ovog programa, polaznici su imali priliku upoznati se sa samim gradom Zadrom kroz raznolik kulturno-zabavni program te su mnogi od polaznika razvili nova prijateljstva. Iako uvijek postoji mogućnost da među velikom grupom pojedinaca možda neće svi jednostavno “kliknuti”, na iznenađenje samih polaznika, ali i organizatora polaznici su u ovih 4 dana uistinu se povezali kao grupa te osim prijateljskog odnosa usmjerili se i na pomoć pri izradi istraživanja i želji za povezivanjem fakulteta na području RH gdje se studira psihologija.

U prilog tome govore i mišljenje samih polaznika o prvoj studentskoj ljetnoj školi HPD-a:

Generalni dojam Studentske ljetne škole je odličan! Prije nego što sam došao u Zadar, nekako sam najviše sumnjao u ostvarenje cilja povezivanja studenata psihologije iz RH. Možda zato što sam mislio da ćemo svi biti isključivo koncentrirani na vlastita istraživanja i kako ih poboljšati. No prevario sam se. Mislim da sam dobio prijatelje i kolege za život pa gdje god da ih sretnem, na kojoj god konferenciji ili nečemu drugom, bit će mi drago sjesti, popričati i vidjeti kako svatko od njih/nas napreduje.
Sandro Krašić – FFZG, KSP STUP

Iskustvo je nadmašilo sva moja očekivanja! Radionice su predivno osmišljene, predavanja informativna i zanimljiva, profesori su stručni, pristupačni, veseli i otvoreni. Društvo je bilo PREDIVNO! Svi smo se sprijateljili te osobno imam osjećaj kao da sam stekla prijatelje do kraja života. Sve u svemu, jedno predivno iskustvo!
Ena Kantor – FFOS, KSP Psihos

Počelo je objavom u grupi na Facebooku, a završilo... još uvijek traje. U ta tri dana, dogodilo se mnogo toga. Pospana druženja uz kavu, smijeh i suze na predavanjima i radionicama, diskutiranje istraživačkih nacrta, večernja okupljanja na zadarskoj rivi... Nekako najvažnije, upoznala sam proaktivne i zanimljive kolege s ostalih Sveučilišta (iako, teško da ćemo ostati „samo“ kolege). S ove Ljetne škole odlazim puna nade u razvoj studenata i njihovog pristupa školovanju.
Edita Krizmanić, FFRI, USP Psirius

Osim prvoklasne organizacije i bogatog programa u kojem je svatko mogao naći nešto u čemu uživa, iz predivnog ćemo Zadra prvenstveno ponijeti puno iskustva i sjećanja na naše kolege, profesore i sve one koji su nam omogućili ljeto za pamćenje. Osim što smo naučili puno o krovnoj temi ove ljetne škole, "Kvaliteti života kroz životni vijek", spremni smo naučeno prenijeti u praksu kroz naše znanstvene radove koje punom parom spremamo za nadolazeću, vjerujemo jednako tako inspirativnu, godišnju konferenciju Hrvatskog psihološkog društva.
Dora Popović, HrStud, KSP Feniks

Programsko-organizacijski odbor ovim putem želi ponovno reći hvala svim svojim sponzorima i partnerima u realizaciji ovog projekta. Usprkos svim preprekama i izazovima koji su nam bili zadani na kraju je projekt ugledao svjetlo dana što stvarno ne bi bilo moguće bez Vaše pomoći. Hvala vam od srca!

Voditeljica programsko-organizacijskog odbora 1. Studentske ljetne škole HPD-a,
Valerija Posavec
natrag na vrh ▲